2008年2月4日 星期一

堤防扒手

收到朋友寄来的依猫,写着:

Hi guys,

Please be careful when you are taking bus back to Singapore at JB custom.
There is a malay guy who is stealing wallet. He was caught red-handed few
week's ago. But he ran away , at the end because nobody wanted to help the
victim to catch him. Last week, I saw the malay guy again and try to
follow him. I saw he keep changing his waiting line between 170 and 950
and never go up to the bus. He was trying to steal the wallet when people push
each other while boarding into the bus or during queue up. attached his photograph which is not
very clear but you still can see his face). Please be careful if you see
him at JB custom. Maybe you can punch him first before he steals your
wallet.

Please forward this email to your friends who working in Singapore and
warn them.





去年,2007年1月5日我的钱包就是这样地不见了。记住别把你的钱包放在裤子后面的袋子!!!尤其是男生。希望你不会是下一个受害者。

2 則留言:

  1. 他有一种坏人脸,看到此类人士我是一定会提防的咯。
    谢谢分享,鼠年快乐~

    回覆刪除
  2. 上回曾跟你说过,我是被两辆电单车的马来人抢拿我放在裤子后袋的钱包。当时我骑着的电单车被突而其来的攻击,而倒在路边,幸好是有惊无险,人没事,钱包跌在路边。若他们下来打抢的话,真的是不敢想像。只觉得在JB,处处都要小心。自此那次过后,我也不敢把钱包放在裤后袋了。

    回覆刪除